Den nye lov om tidsregistrering kan betyde nye krav til den enkelte virksomhed om registrering af arbejdstid. Derfor skal du vide, om du og dine ansatte falder ind under lovens rammer eller om der er relevante undtagelser eller dispensationer i loven.
1. juli 2024 bliver det lovpligtigt for alle danske arbejdsgivere, at deres medarbejdere skal have mulighed for at registrere deres arbejdstid.
Som udgangspunkt gælder det alle medarbejdere, men der er undtagelser.
På webinaret vil Chefjurist Jeppe Rosenmejer fra SMVdanmark fortælle om, hvad den nye lov om tidsregistrering går ud på. Han vil dykke ned i, hvordan mindre virksomheder skal navigere i de nye regler for at undgå eventuelle juridiske problemer. Desuden gennemgår vi de vigtigste undtagelser, og du kan naturligvis stille spørgsmål.
To bud på digitale løsninger
Hvis du står i den situation, at du skal begynde at registrere arbejdstid, så kan det være en fordel at investere i et digitalt værktøj. På webinaret præsenterer vi to løsninger:
Jimmy Engelbrecht Sørensen præsenterer Workfeed; et system til både lovpligtig tidsregistrering og vagtplanlægning.
Jimmy Engelbrecht Sørensen, Workfeed
Oliver Wang Hansen præsenterer tidsmester.dk; et simpelt men tilstrækkeligt system til lovpligtig tidsregistrering.
Oliver Victor Wang Hansen, Tidsmester
Webinaret er åbent for alle interesserede - men nok primært relevant for dig, der har ansatte og/eller har brug for at holde dig opdateret om de seneste lovændringer.